PROGRAM
- Psychologia rozwoju małego dziecka
- Psychologiczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
- Medyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
- Pedagogiczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej
- Diagnostyka nozologiczna i funkcjonalna małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego
- Organizacja, modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wczesnej interwencji terapeutycznej – podstawy prawne
- Metody i sposoby rewalidacji, rehabilitacji i terapii małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego
- Komunikacja prewerbalna i niewerbalna we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
- Praca z rodziną dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego – diagnoza funkcjonalna
- Rehabilitacja ruchowa dziecka z zburzeniami funkcji ruchowych
- Rehabilitacja i wychowanie słuchowe dziecka z uszkodzonym słuchem
- Rehabilitacja i rozwijanie umiejętności widzenia dziecka z uszkodzonym wzrokiem
- Rehabilitacja i terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami mowy
- Rehabilitacja dziecka z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń
- Opracowanie dokumentacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- Opracowanie kompleksowego wieloprofilowego programu wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia jego rodziny
Liczba godzin: 450h zajęć dydaktycznych + 180h praktyki zawodowej