PROGRAM
- Teoria pedagogiki specjalnej, koncepcje i systemy kształcenia specjalnego
- Organizacja procesu kształcenia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Proces diagnostyczny w pedagogice specjalnej, teoria, metody, sposoby, narzędzia
- Wybrane metody oceny funkcjonowania edukacyjnego, fizycznego, psychicznego i społecznego dzieci i uczniów oraz czynników środowiskowych wpływających na to funkcjonowanie
- Surdopsychologia
- Surdopedagogika
- Surdologopedia
- Anatomia, fizjologia i patologia narządu słuchu
- Elementy audiologii, audiometrii, laryngologii, otolaryngologii, foniatrii i audioprotetyki; działanie i zastosowanie protez słuchowych
- Elementy lingwistyki edukacyjnej i psycholingwistyki rozwojowej
- Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i uczniów z niepełnosprawnością słuchową – edukacja włączająca, integracyjna, ogólnodostępna
- Diagnostyka surdopedagogiczna
- Metody wspomagania, terapii i rewalidacji dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością słuchową
- Edukacja i rehabilitacja osób ze sprzężoną niepełnosprawnością słuchową
- Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością słuchową
- Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Praca z rodziną dzieci i osób z niepełnosprawnością słuchową
- Metodyka nauczania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej dzieci i uczniów z niepełnosprawnością słuchową lub sprzężoną niepełnosprawnością słuchową
- Metodyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością słuchową w klasach IV-VIII szkoły podstawowej oraz szkole ponadpodstawowej
- Rewalidacja i rehabilitacja dzieci i osób z niepełnosprawnością słuchową – zasady, metody i programy
- Podstawy języka migowego
- Praca opiekuńczo-wychowawcza w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty, zadania surdopedagoga
- Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, programu rewalidacji oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Liczba godzin: 450 h zajęć dydaktycznych + 180 h praktyki zawodowej