Program nauczania: Integracja sensoryczna z terapią ręki

PROGRAM

  • Anatomia z fizjologia człowieka
  • Wybrane zagadnienia z neurofizjologii rozwojowej  i psychoruchowej dziecka
  • Budowa i funkcjonowanie zmysłów i układów sensorycznych
  • Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej dziecka do 7 r. życia
  • Wczesne wspomaganie rozwoju, kształcenie specjalne, pomoc psychologiczno-pedagogiczna w ujęciu całościowym
  • Zachowania trudne podczas terapii
  • Teoria Integracji Sensorycznej
  • Wczesna interwencja , diagnoza i terapia
  • Stymulacja sensoryczna dziecka do 2r. życia
  • Zaburzenia SI w grupach klinicznych ( MPD, ASD, Zespół Aspergera, FAS, ADHD, wady genetyczne)
  • Zaburzenia przetwarzania słuchowego i jego wpływ na rozwój dziecka
  • Lateralizacja
  • Kamienie milowe rozwoju ruchowego.
  • Zmysł wzroku Stymulacja systemu wzrokowego u dzieci z deficytami procesów Integracji Sensorycznej
  • Wpływ niezintegrowanych odruchów na funkcjonowanie dziecka
  • Współczesne problemy rodzin z dysfunkcjami rozwojowymi
  • Specyfika deficytów sensorycznych dzieci w chorobach psychicznych
  • Wybrane zagadnienia  neurologii dziecięcej
  • Praksja i dyspraksja
  • Rola terapeuty w pracy z dzieckiem i rodzicem
  • Wywiad z rodzicem
  • Badania w gabinecie SI dziecka powyżej  4 roku życia
  • Diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci do 3 r. ż
  • Obserwacja Kliniczna
  • Testy Południowo-Kalifornijskie- teoria i praktyka
  • Rola dotyku, propriocepcji i przedsionka w rozwoju dziecka
  • Praca z dzieckiem z obniżonym/wzmożonym napięciem mięśniowym
  • Diagnoza i terapia dzieci z różnymi deficytami z MPDz, zespół Downa, FAS Warsztaty
  • Związek terapii logopedycznej z terapią Integracji sensorycznej
  • Sfera orofacjalna- wybiórczość pokarmowa w terapii integracji sensorycznej
  • Organizacja terapii Integracji Sensorycznej. Dieta sensoryczna       
  • Proces tworzenia diagnozy zaburzeń przetwarzania  Sensorycznego
  • Kształtowanie chwytu, manipulacji, koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Etapy rozwoju grafomotoryki i chwytu pisarskiego
  • Propozycje ćwiczeń ruchowych i zabaw pomocnych w profilaktyce zaburzeń motoryki małej
  • Studium przypadków
  • Praktyka zawodowa

Liczba godzin – 435 (w tym 375 h zajęć dydaktycznych + 60 h praktyki zawodowej)


Informacje dodatkowe

  • Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
  • Czas trwania: 3 semestry
  • Podstawa zaliczenia: studia kończą się 1 egzaminem po każdym semestrze studiów oraz zaliczeniem praktyki, napisaniem i nagraniem diagnozy i terapii – studium przypadku

 

Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

Przeglądając naszą stronę internetową bez zmian w swojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki temu nasz serwis internetowy może być maksymalnie bezpieczny i wygodny. Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z Polityki Prywatności.