PROGRAM
- Podstawy anatomii i fizjologii człowieka
- Wybrane zagadnienia z neurofizjologii rozwojowej i psychoruchowej dziecka
- Budowa i funkcjonowanie zmysłów i układów sensorycznych
- Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej dziecka do 7 r. życia
- Wczesne wspomaganie rozwoju, kształcenie specjalne, pomoc psychologiczno-pedagogiczna w ujęciu całościowym
- Zachowania trudne podczas terapii
- Teoria Integracji Sensorycznej
- Wczesna interwencja , diagnoza i terapia
- Stymulacja sensoryczna dziecka do 2r. życia
- Zaburzenia SI w grupach klinicznych ( MPD, ASD, Zespół Aspergera, FAS, ADHD, wady genetyczne)
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego i jego wpływ na rozwój dziecka
- Lateralizacja
- Kamienie milowe rozwoju ruchowego.
- Zmysł wzroku Stymulacja systemu wzrokowego u dzieci z deficytami procesów Integracji Sensorycznej
- Wpływ niezintegrowanych odruchów na funkcjonowanie dziecka
- Współczesne problemy rodzin z dysfunkcjami rozwojowymi
- Specyfika deficytów sensorycznych dzieci w chorobach psychicznych
- Wybrane zagadnienia neurologii dziecięcej
- Praksja i dyspraksja
- Rola terapeuty w pracy z dzieckiem i rodzicem
- Wywiad z rodzicem
- Badania w gabinecie SI dziecka powyżej 4 roku życia
- Diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci do 3 r. ż
- Obserwacja Kliniczna
- Testy Południowo-Kalifornijskie- teoria i praktyka
- Rola dotyku, propriocepcji i przedsionka w rozwoju dziecka
- Praca z dzieckiem z obniżonym/wzmożonym napięciem mięśniowym
- Diagnoza i terapia dzieci z różnymi deficytami z MPDz, zespół Downa, FAS Warsztaty
- Związek terapii logopedycznej z terapią Integracji sensorycznej
- Sfera orofacjalna- wybiórczość pokarmowa w terapii integracji sensorycznej
- Organizacja terapii Integracji Sensorycznej. Dieta sensoryczna
- Proces tworzenia diagnozy zaburzeń przetwarzania Sensorycznego
- Kształtowanie chwytu, manipulacji, koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Etapy rozwoju grafomotoryki i chwytu pisarskiego
- Propozycje ćwiczeń ruchowych i zabaw pomocnych w profilaktyce zaburzeń motoryki małej
- Studium przypadków
- Praktyka zawodowa
Informacje dodatkowe
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Czas trwania: 3 semestry
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminami po każdym semestrze studiów oraz napisaniem i nagraniem diagnozy i terapii – studium przypadku
- Liczba godzin – 435 (w tym 375 h zajęć dydaktycznych + 60 h praktyki zawodowej)