PROGRAM
- Psychologia rozwoju – główne koncepcje rozwojowe, podstawy diagnostyki psychologicznej
- Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej – klasyfikacje zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania
- Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Wybrane zagadnienia neurologii dziecięcej i psychiatrii
- Ogólna charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Dziecko/uczeń ze spektrum autyzmu w oświacie, podstawy prawne kształcenia oraz organizowania pomocy i wsparcia
- Specjalne potrzeby edukacyjne osób ze spektrum autyzmu
- Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Metody i formy usprawniania rewalidacyjnego dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu
- Praca z rodziną osób ze spektrum autyzmu
- Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, programu rewalidacji oraz pomocy psychologiczno – pedagogicznej
Liczba godzin: 390h zajęć dydaktycznych + 120h praktyki zawodowej