- Absolwent będzie mógł objąć etat:
pedagoga specjalnego edukacji włączającej w przedszkolu, szkole, placówkach wspierających edukację włączającą uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; koordynatora edukacji włączającej w przedszkolu/ szkole/ placówce; nauczyciela współorganizującego proces kształcenia; nauczyciela specjalisty w Specjalistycznym Centrum Wspierania Edukacji Włączającej. - Absolwent będzie mógł także pełnić funkcję nauczyciela wspomagającego w: przedszkolach integracyjnych, przedszkolach realizujących program edukacji włączającej, szkolnych oddziałach integracyjnych, szkołach ogólnodostępnych realizujących program edukacji włączającej, a także z dziećmi z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, internatach oraz domach dziecka.
- Kompleksowy program umożliwiający zdobycie praktycznej wiedzy o charakterze przekrojowym. Najnowsza wiedza naukowa z zakresu pedagogiki i dydaktyki specjalnej, psychologii rozwoju i klinicznej, diagnozy funkcjonalnej w oparciu o ICF oraz prawa oświatowego.
- Doświadczona kadra (zrealizowane wielogodzinne szkolenia w zakresie edukacji włączającej) – psycholodzy, pedagodzy w tym specjalni, terapeuci, dyrektorzy placówek oświatowych i edukacyjnych z wieloletnim, praktycznym doświadczeniem we wspomaganiu rozwoju, kształceniu i udzielaniu wsparcia dzieciom, uczniom, rodzicom i specjalistom.
- Przygotowanie nauczycieli do wspomagania i ukierunkowywania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z jego potencjałem rozwojowym w placówkach oświatowych: ogólnodostępnych i integracyjnych.