PROGRAM
- Cele, zadania, przedmiot pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Psychologia dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Rozwój mowy i języka u dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Medyczne aspekty funkcjonowania dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – edukacja włączająca, integracyjna, ogólnodostępna
- Diagnostyka psychologiczna dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Diagnostyka pedagogiczna i edukacyjna dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Metody rewalidacji, rehabilitacji i terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną
- Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
- Dydaktyka dzieci i uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
- Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej
- Prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Praca z rodziną dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Metodyka nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w edukacji wczesnoszkolnej
- Organizacja i specyfika kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na II i III etapie edukacyjnym
- Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w różnych typach placówek systemu oświaty, na różnych etapach edukacyjnych
- Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej z osobami ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną
- Praca opiekuńczo-wychowawcza w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty, zadania oligofrenopedagoga
- Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno -Terapeutycznego, programu rewalidacji oraz pomocy psychologiczno – pedagogicznej
Liczba godzin: 450 h zajęć dydaktycznych + 180 h praktyki zawodowej