Oferta
Wykaz oferowanych tematów na szkoleniowe rady pedagogiczne:
- Trening pamięci i kreatywnego myślenia - NOWOŚĆ
- Ocenianie wspierające ucznia w procesie uczenia się - NOWOŚĆ
- Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole – wdrożenie, realizacja, ewaluacja - NOWOŚĆ
- Innowacyjny nauczyciel - aktywny i zaangażowany uczeń - NOWOŚĆ
- Budowa zespołu nauczycieli-umiejętność współpracy i komunikowania - NOWOŚĆ
- Troska o zdrowie psychiczne nauczycieli czyli jak nie stracić motywacji do nauki - NOWOŚĆ
- Rozpoznawanie stylów poznawczych ucznia, a planowanie sytuacji edukacyjnej - NOWOŚĆ
- Sytuacja zadaniowa, a rozwijanie myślenia logicznego dzieci - NOWOŚĆ
- Ochrona danych osobowych w szkole - praktyczne aspekty wraz z indywidualnymi konsultacjami dla Dyrektora Szkoły
- Problem dysleksji u uczniów szkół muzycznych i jej wpływ na muzyczne zdolności percepcyjne
- Leworęczność u dzieci
- Zaburzenia mowy u dzieci
- Dojrzałość szkolna
- Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci i młodzieży (ADHD)
- Agresja u dzieci i młodzieży
- Jak pomóc dziecku w uczeniu się?
- Problemy wieku dojrzewania
- Jak radzić sobie ze stresem?
- Bezpieczeństwo w szkole
- Warsztaty teatralne
- Animaloterapia
- Tańce ludowe i narodowe w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
- Rewalidacja indywidualna
- Praca z dzieckiem 6-letnim
- Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Uczeń z autyzmem - wybrane metody i techniki pracy
- Metody pomocy dziecku z mutyzmem i jego rodzinie
- Dziecko z afazją w szkole masowej
- Metody i formy pracy z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi
- Uczeń na progu edukacyjnym. Między I a II etapem nauczania
- Innowacje pedagogiczne w praktyce szkolnej
- Konstruowanie programów nauczania na I etapie edukacji
- Problemy z czytaniem i pisaniem u uczniów (zastosowanie metody Antares)
- Agresja elektroniczna cyberbullying -ryzykowne zachowania dzieci i młodzieży w świecie nowych mediów
- Uczeń z zespołem Downa, metody pracy oparte na najnowszych badaniach
- Rodzice w przedszkolu i szkole – jak pozyskać do współpracy trudnych rodziców?
- Jak radzić sobie z dyscypliną w klasie i szkole?
- Wspieranie uczniów ze SNOS ( syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych)
- Praca z uczniem niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym – diagnoza, orzecznictwo, pomoc
- Działania nauczyciela wobec agresji w przedszkolu i szkole
- Wspieranie w rozwoju dziecka przedszkolnego i w młodszym wieku szkolnym
- Nauka może być przyjemna i skuteczna – budowanie u dzieci motywacji do nauki
- Dziecko zdolne w przedszkolu lub szkole – diagnoza, formy pracy, wspieranie
- Internet – wróg czy przyjaciel?
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych
- Planowanie i organizowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej z dziećmi z różną niepełnosprawnością intelektualną
- Rewalidacja indywidualna – praktyczne wskazówki
- Współpraca z rodziną dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
Karta zgłoszeniowa/dane teleadresowe
Rozpoznawanie stylów poznawczych ucznia, a planowanie sytuacji edukacyjnej
FORMA SZKOLENIA:
- szkolenie zamknięte:
TERMIN SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO: do uzgodnienia z zamawiającym
MIEJSCE SZKOLENIA: w Placówce Zmawiającego*.
*obowiązek zabezpieczenia sali wykładowej spoczywa na Zamawiającym.
Poruszane problemy:
- Potrzeby ucznia a planowanie procesu dydaktycznego,
- Rozpoznawanie stylów uczenia się, rodzaje stylów,
- Charakterystyka stylów uczenia się,
- Preferencje sensoryczne uczniów, narządy zmysłów jako „uczestnik” procesu uczenia się (koncepcja C. Hannaford)
- Style uczenia się uczniów a strategie nauczania stosowane przez nauczycieli,
- Style uczenia się i ich sposoby uaktywniania,
- Styl poznawania, uczenia się – organizacja zajęć,
- Metody i środki dostosowane do indywidualnego stylu uczenia się,
- Przykłady rozwiązań metodycznych
Sytuacja zadaniowa, a rozwijanie myślenia logicznego dzieci
FORMA SZKOLENIA:
- szkolenie zamknięte:
TERMIN SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO: do uzgodnienia z zamawiającym
MIEJSCE SZKOLENIA: w Placówce Zmawiającego*.
*obowiązek zabezpieczenia sali wykładowej spoczywa na Zamawiającym.
Poruszane problemy:
- Sytuacja zadaniowa jako część procesu dydaktycznego, jej wpływ na aktywność zewnętrzną i wewnętrzną dziecka,
- Myślenie przyczynowo- skutkowe, od definicji do działania,
- Myślenie logiczne, zdolność kojarzenia, odkrywania, poznawania, analizowania,
- Analiza i interpretowanie danych,
- Pytania otwierające, „myślenie pytaniami”, pytania, które uczą myśleć
- Dostrzeganie analogii, wnioskowanie,
- Usprawnianie procesów myślenia,
- Nauczanie metodą rozwiązywania problemów (PBL - Problem Based Learning)
- Przykłady sytuacji zadaniowych
Szkoleniowa Rada Pedagogiczna
„Ochrona danych osobowych w szkole - praktyczne aspekty” wraz z indywidualnymi konsultacjami dla Dyrektora Szkoły
FORMA SZKOLENIA:
- szkolenie zamknięte:
TERMIN SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO: do uzgodnienia z zamawiającym
MIEJSCE SZKOLENIA: w Placówce Zmawiającego*.
*obowiązek zabezpieczenia sali wykładowej spoczywa na Zamawiającym.
WYKŁADOWCA:
Specjalista ds. ochrony danych osobowych. Praktyk, mający wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa ochrony danych osobowych oraz wdrażaniu polityki bezpieczeństwa informacji. Członek Zarządu Stowarzyszenia Administratorów Bezpieczeństwa Informacji SABI. Doświadczony Administrator Bezpieczeństwa Informacji pełniący tę funkcję dla wielu firm i instytucji. Audytor Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg PN-ISO/IEC 27001. Autor wielu publikacji w zakresie ochrony danych osobowych (min w Serwisie Kadry Zarządzającej ZOZ www.serwiszoz.pl , Magazynie Menadżerów Ochrony Zdrowia www.healthcare.wip.pl/app , kwartalniku „Nowe technologie IT w ochronie zdrowia”). Trener i prelegent. Wykładowca Centrum Kształcenia Podyplomowego AHE w Łodzi. Uczestnik postępowań administracyjnych prowadzonych przez GIODO. Posiada duże doświadczenie i bardzo dobre umiejętności w prowadzeniu szkoleń z praktycznych aspektów ochrony danych osobowych. Współpracownik Biura Rzecznika Praw Dziecka w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie. Koordynator projektu edukacyjnego „Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych” realizowanego przez GIODO.
PROGRAM SZKOLENIA KIEROWANY JEST DO:
Nauczycieli, Dyrektorów i Właścicieli szkół publicznych i niepublicznych. Kadry Zarządzającej. Osób wyznaczonych i odpowiedzialnych za bezpieczeństwo danych (ABI – Administratorzy bezpieczeństwa informacji). Osób odpowiadających za sprawne i bezpieczne funkcjonowanie systemów informatycznych służących do przetwarzania danych (Informatycy).
PLAN SZKOLENIA:
12:00-14:30/15:00 - konsultacje indywidualne z Dyrektorem na temat ochrony danych osobowych i obowiązków z tego wynikających w jego szkole, pomoc przy aktualizacji dokumentacji.
15:00 – 18:00 - szkolenie rady pedagogicznej w zakresie ochrony danych osobowych pracowników oświaty.
CELEM SZKOLENIA JEST:
Analiza obowiązków Dyrektorów Szkół jako Administratorów danych, wynikających z przepisów prawa w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych. Efektem szkolenia będzie praktyczna wiedza pomagająca zastosować odpowiednie środki bezpieczeństwa, zarówno organizacyjne, jak i techniczne. Pozwoli to podnieść poziom bezpieczeństwa posiadanych informacji i danych oraz wywiązać się z ustawowych obowiązków.
UCZESTNICTWO W SZKOLENIU:
umożliwi zapoznanie się z nałożonym przez ustawodawcę obowiązkiem bezpiecznego przetwarzania danych osobowych z procesami administrowania danymi w placówkach oświatowych, co przyczyni się do uniknięcia kar związanych z niewłaściwym przetwarzaniem danych osobowych.
METODOLOGIA:
Szkolenie prowadzone jest w formie prezentacji multimedialnej, dyskusji, warsztatu. Omawiane są praktyczne przykłady, decyzje i opinie GIODO, najczęstsze błędy. Zapewniamy materiały poszkoleniowe.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Ochrona danych osobowych - najważniejsze pojęcia dotyczące ochrony danych osobowych:
- dane osobowe,
- źródła prawa,
- dane szczególnie chronione – wrażliwe,
- Administrator Danych,
- Administrator Bezpieczeństwa Informacji,
- Administrator Systemu Informatycznego,
- Użytkownik – osoba przetwarzająca dane – zakres upoważnienia, rozliczalność,
- Pomieszczenia – obszar przetwarzania danych,
- Poufność danych,
- Integralność danych i systemu informatycznego.
2.Zasady przetwarzania danych osobowych:
- legalność – określenie przesłanki na podstawie, której są przetwarzane dane,
- celowość,
- adekwatność,
- merytoryczna poprawność,
- ograniczenia czasowe – archiwizacja i usuwanie.
3.Obowiązki Szkoły (jako administratora danych) związane z ochroną danych osobowych.
4.Obowiązki osób upoważnionych do przetwarzania danych:
- zobowiązanie do zachowania tajemnicy i poufności,
- potwierdzanie tożsamości rozmówców,
- znajomość i stosowanie procedur na wysokim poziomie bezpieczeństwa.
5.Konieczność stworzenia systemu ochrony danych w Szkole oraz jego efektywne wdrożenie:
- organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa,
- obowiązek prowadzenia dokumentacji opisującej środki bezpieczeństwa i zasady przetwarzania danych osobowych,
- wyznaczenie osób nadzorujących i koordynujących przetwarzanie danych.
6.Wymagana prawem dokumentacja opisująca sposób przetwarzania i ochrony danych w Szkole - Polityka bezpieczeństwa, Instrukcja zarządzania systemem informatycznym oraz inne wymagane prawem dokumenty – nieodzowne elementy, koncepcja.
7.Powierzanie danych do przetwarzania (Outsorcing) np. prowadzenie elektronicznego dziennika lekcyjnego – wzór umowy powierzenia.
8. Wyłanianie i identyfikacja zbiorów danych osobowych i informacji podlegających ochronie:
- wykaz zbiorów danych osobowych,
- zbiory danych podlegające zgłoszeniu do GIODO.
9.Bezpieczeństwo i przepływ informacji, jako mechanizmy kontroli zarządczej:
- nadawanie i rejestracja upoważnień i pełnomocnictw,
- delegowanie uprawnień,
- system szkoleń,
- system rozsyłania informacji,
- zasady kontaktów z podmiotami zewnętrznymi (BIP, Rzecznik, ABI).
10.Status i obowiązki Administratora bezpieczeństwa informacji jako osoby nadzorującej przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych.
11. Odpowiedzialność związana z naruszeniem zasad przetwarzania danych osobowych (administracyjna, cywilna, karna, dyscyplinarna).
12. Podsumowanie najważniejszych zagadnień oraz omówienie podstawowych źródeł informacji na temat przetwarzania danych osobowych
Problem dysleksji u uczniów szkół muzycznych i jej wpływ na muzyczne zdolności percepcyjne
- Co to jest dysleksja (definicja, podstawy neurofizjologiczne)
- Charakterystyka trudności dyslektycznych u uczniów szkoły muzycznej.
- Uczenie się muzyki- podstawy jej wykonywania oraz posługiwania się zapisem nutowym.
- Mnemotechnika nutowa
- Rola wychowania muzycznego w procesie wyrównywania deficytów rozwojowych.
- Sposoby pracy wychowawczej z dzieckiem dyslektycznym w szkole muzycznej.
Leworęczność u dzieci
- Mózgowe mechanizmy leworęczności.
- Lateralizacja i jej wpływ na przyswajanie umiejętności czytania i pisania.
- Dysleksja rozwojowa a zaburzenia stronności.
- Praca z uczniem leworęcznym i o obniżonej sprawności grafomotorycznej.
Zaburzenia mowy u dzieci
- Rozwój mowy dziecka.
- Najczęściej spotykane zaburzenia rozwoju mowy dziecka- przyczyny biologiczne i środowiskowe.
- Terapia logopedyczna i jej wpływ na poprawę wymowy.
Dojrzałość szkolna
- Co to jest dojrzałość szkolna?
- Badanie dojrzałości szkolnej.
- Przyczyny opóźnionego rozwoju i zaburzeń różnych jego aspektów.
- Przepisy szkolne dotyczące pomocy dzieciom o opóźnionej dojrzałości szkolnej.
- Praca z dzieckiem odroczonym od obowiązku szkolnego.
Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci i młodzieży (ADHD)
- Definicja i objawy nadpobudliwości psychoruchowej.
- Przyczyny nadpobudliwości psychoruchowej.
- Inne zaburzenia rozwoju dziecka, mające podobne objawy.
- Leczenie dziecka z ADHD.
- Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo.
- Wskazówki wychowawcze dla nauczycieli i rodziców uczniów z ADHD.
Agresja u dzieci i młodzieży
- Co to jest agresja- definicja i rodzaje.
- Przyczyny agresji i jej objawy w różnym wieku.
- Praca z dzieckiem agresywnym.
- Metody skutecznych działań wychowawczych na ucznia agresywnego.
Jak pomóc dziecku w uczeniu się?
- Wpływ motywacji na skuteczność uczenia się.
- Zależnośc między stanem psychicznym na fizycznym a efektywnością uczenia się.
- Wpływ odżywiania się na naukę.
- Stres i jego wpływ na uczenie się.
- Podstawowe techniki zapamiętywania.
Problemy wieku dojrzewania
- Rozwój człowieka- jego przebieg i etapy.
- Charakterystyczne objawy wieku dojrzewania.
- Wpływ dojrzewania na zachowanie się młodzieży i zaburzenia procesu socjalizacji.
- Czynniki utrudniające prawidłowy rozwój społeczny.
- Praca wychowawcza z młodzieżą o szczególnych trudnościach społecznych.
Jak radzić sobie ze stresem?
- Definicja stresu.
- Rodzaje stresu i czynniki stresogenne.
- Reakcje na stres i zmiany w zachowaniu.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem, techniki redukcji stresu.
- Profilaktyka stresu.
Bezpieczeństwo w szkole
- Omówienie rozporządzeń dot. bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.
- Ochrona nauczyciela, jako funkcjonariusza publicznego.
- Informacja dot. podawania leków uczniom przez nauczyciela.
- Zasady zachowania się na wypadek nagłego zagrożenia życia i zdrowia np. pożar
- Podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
- Resuscytacja krążeniowo-oddechowa -ćwiczenia praktyczne na fantomie.
- Scenki sytuacyjne z pierwszej pomocy.
Warsztaty teatralne
“Teatr w pracy z dziećmi” (4h)
- zalety prowadzenia edukacji teatralnej w przedszkolu
- zabawy teatralne i dramowe w pracy z grupą ( teoria i praktyka)
- techniki dramowe w interpretacji tekstu
- budowa etiud scenicznych na zadany temat
“Przedstawienie teatralne – od pomysłu do realizacji” (4h)
- różnorodność form teatralnych
- praca z tekstem
- drama i improwizacja
- ekspresja ruchowa i świadomość ciała
- inscenizowanie ruchem wierszy, piosenek, bajek, opowiadań, baśni,
- ekspresja werbalna
- kreatywność i zaagażowanie dzieci w tworzenie przedstawienia.
Animaloterapia
Podczas warsztatu będą poruszane zagadnienia z zakresu Dogoterapii oraz Hipoterapii.
W zakresie Dogoterapii:
- Historia Dogoterapii
- Istota Dogoterapii
- Dogoterapia na świecie
- Dogoterapia w Polsce
- Zastosowanie Dogoterapii w poszczególnych deficytach i zaburzeniach w rozwoju
- Wizualizacja z omówieniem indywidualnych przypadków – charakterystyka jednostki i postęp w terapii
- Praktyczny pokaz z możliwością doświadczenia bezpośredniego doświadczenia kontaktu z psem Dogoterapeutą
W zakresie Hipoterapii:
- Historia Hipoterapii
- Istota Hipoterapii
- Hipoterapia na świecie
- Hipoterapia w Polsce
- Zastosowanie Hipoterapia w poszczególnych deficytach i zaburzeniach w rozwoju
- Wizualizacja z przebiegu Hipoterapii
Tańce ludowe i narodowe w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
W programie:
1. Tańce śląskie oraz wybranych regionów:
- charakterystyka poszczególnych tańców
- nauka podstawowych kroków
- ujęcia i ustawienia w poszczególnych tańcach
- podstawowe figury taneczne
- budowania układów choreograficznych
2. Charakterystyka i przykłady figur tanecznych
- Polonez, Krakowiak, Kujawiak, Oberek , Mazur
- charakterystyka poszczególnych tańców
- ujęcia i ustawienia w poszczególnych tańcach
- kroki podstawowe
- figury parowe i parowo-zespołowe
- elementy niepożądane
Prowadzący:
pedagog, choreograf i instruktor taneczny.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Przepisy dotyczące konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla dziecka z niepełnosprawnością .
- Procedury związane z konstruowaniem indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
- Opracowanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia/dziecka.
- Opracowanie IPET-u dla konkretnego dziecka.
- Dokumentowanie i ewaluacja prowadzonych działań.
Rewalidacja indywidualna
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Akty prawne dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Charakterystyka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Cele, metody, zasady, środki dydaktyczne i formy pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie na zajęciach z rewalidacji indywidualnej.
- Diagnoza wstępna i końcowa. Opracowanie IPET-u do zajęć z rewalidacji indywidualnej.
- Opracowanie scenariusza zajęć. Planowanie współpracy z rodziną dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.
- Ewaluacja i dokumentowanie prowadzonych zajęć.
Praca z dzieckiem 6-letnim
Niektórzy rodzice wciąż obawiają się o gotowość szkół do przyjęcia sześciolatków i organizację lekcji. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom proponujemy szkolenie, które pozwoli lepiej przygotować nauczycieli na potrzeby młodszych dzieci. Aby w pełni pomóc tym uczniom w osiągnięciu sukcesu, czyli wyniesieniu ze szkoły tylko dobrych wspomnień podbudowanych użytecznymi wiadomościami i umiejętnościami.
Tematyka:
1.Sylwetka absolwenta przedszkola. Analiza podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
2.Praca z dzieckiem potrzebującym wsparcia w osiąganiu gotowości szkolnej
3.Formy aktywności dzieci sześcioletnich
a) Organizacja dnia aktywności dzieci sześcioletnich w szkole
b) Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka
c) Zajęcia zintegrowane jako specyficzna forma aktywności dziecka
d) Spacery i wycieczki jako element rozwoju aktywności dzieci
e) Praca jako forma aktywności społecznej
4.Obszary aktywności dziecięcej
5.Okres adaptacyjny w klasie pierwszej. Organizacja zajęć.
6.Metody pracy z dzieckiem sześcioletnim oraz metody wspierania edukacyjnego.
7. Wprowadzenie dziecka w świat liter drukowanych i pisanych.
8. Wprowadzenie w świat liczb i cyfr.
9. Ćwiczenia przygotowawcze.
10.Metody aktywizujące w pracy z sześciolatkiem
Prowadzący:
Edukator, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej z wieloletnim doświadczeniem. Praktyk, obecnie realizujący nauczanie w zespole dzieci 6-letnich w szkole. Autor innowacji i programów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci 6-letnich. Propagator idei nauczania bez podręcznikowego.
Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Obszar tematyczny:
dziecko niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim. Są to warsztaty doskonalące nauczycieli, pedagogów, terapeutów pracujących w szkołach ogólnodostępnych z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim. W czasie warsztatów proponuję pracę, zabawę i naukę.
Założenia organizacyjne:
Reforma oświaty niesie za sobą zmiany w szkolnictwie ogólnodostępnym jak i specjalnym. Nauczyciele napotykają na trudności organizacyjne i metodyczne w planowaniu i organizowaniu pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie. Wymiana doświadczeń, wspólnego tworzeni materiałów przydatnych w pracy ułatwia nauczycielom pracę i podnosi jakość szkoły.
Adresaci: nauczyciele kształcenia specjalnego, pedagodzy szkolni, pedagodzy poradni PP, nauczyciele szkoł masowych realizujący kształcenie specjalne dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Cele: Uczestnik pozna
- akty prawne
- charakterystykę dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
- czynniki warunkujące postęp w nauce,
- konstruowanie IPET-u,
- planowanie i organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego ucznia z niepełnosprawnością intelektualną,
- organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dziecka niepełnosprawnego,
- ocenianie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie,
- rolę nauczyciela w procesie dydaktyczno-wychowawczym dziecka niepełnosprawnego intelektualnie,
- literaturę przydatną w codziennej pracy i autorskich rozwiązań metodycznych,
- współpracę z rodzicami i innymi instytucjami świadczącymi pomoc dzieciom niepełnosprawnym i ich rodzicom.
Metody:
- wykład, dyskusja, praca w grupie, prezentacja materiałów, autoprezentacja wykonanych materiałów,
Obudowa dydaktyczna:
- planowane środki dydaktyczne: projektor, arkusze papieru do pracy w grupach, mazaki, klej, nożyczki, kredki,
Przygotowane materiały do zajęć:
- arkusze ćwiczeń, literatura, scenariusz zajęć, akty prawne, materiały do pracy dla słuchaczy.
Prowadzący:
nauczyciel nauczania początkowego, matematyki, oligofrenopedagog, terapeuta terapii behawioralnej, edukator, wczesne wspomaganie i edukacja dzieci z autyzmem, terapeuta komunikacji alternatywnej- makaton, piktogramy. Od 18 lat nauczyciel w szkole specjalnej.
Uczeń z autyzmem - wybrane metody i techniki pracy
Adresaci: nauczyciele kształcenia specjalnego, ogólnodostępnego,
Cele:
-co to jest autyzm?
-planowanie i organizowanie procesu nauczania ucznia z autyzmem,
-poszerzenie warsztatu pracy: metody, formy, zasady,
-poznanie literatury przydatnej w codziennej pracy i autorskich rozwiązań metodycznych
Zakres tematyczny:
Część teoretyczna:
• Co to jest autyzm/Zespół Aspergera?
• Etiologia zaburzeń ze spectrum autyzmu
• Epidemiologia zaburzeń ze spectrum autyzmu
• Jak rozpoznać autyzm? – kryteria diagnostyczne autyzmu wg ICD 10, DSM IV
• Problemy komunikacyjne oraz społeczne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
• Diagnoza osób z autyzmem i Zespołem Aspergera – moje doświadczenia
• Diagnoza różnicowa - autyzm a niepełnosprawność intelektualna
• Potrzeby edukacyjne osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
• Mocne strony osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Część warsztatowa:
Warsztat „W jaki sposób osoba z autyzmem odbiera świat?” pozwala lepiej zrozumieć specyficzne potrzeby i zachowanie osób z autyzmem. Prezentowanie różnych metod i technik. Planowanie i organizowanie procesu nauczania ucznia z autyzmem.
Prowadzący:
nauczyciel nauczania początkowego, matematyki, oligofrenopedagog, terapeuta terapii behawioralnej, edukator, wczesne wspomaganie i edukacja dzieci z autyzmem, terapeuta komunikacji alternatywnej- makaton, piktogramy. Od 18 lat nauczyciel w szkole specjalnej.
Metody pomocy dziecku z mutyzmem i jego rodzinie
1. Mutyzm- epidemiologia, przyczyny.
2. Obraz psychologiczny dziecka z mutyzmem i jego rodziny.
3. Doświadczenia uczestniczących nauczycieli w pracy z dzieckiem mutystycznym.
4. Strategie i techniki podczas pracy z dzieckiem z mutyzmem.
Agresja elektroniczna cyberbullying -ryzykowne zachowania dzieci i młodzieży w świecie nowych mediów
Cel szkolenia
Zapoznanie kadry pedagogicznej z najnowszymi badaniami dotyczącymi zachowań niebezpiecznych dzieci i młodzieży w sferze nowych technologii. Wypracowani wraz z zespołem pedagogów programu przeciwdziałania tego typu zachowaniom wraz z programem pomocy ofiarom i sprawcom przemocy elektronicznej. Wdrożenie standardów bezpieczeństwa w szkole w zakresie komunikacji zapośredniczonej nowymi technologiami.
Grupa docelowa
Nauczyciele, kadra pedagogiczna szkoły, kadra terapeutyczna pozaszkolnych placówek edukacyjnych (każde szkolenie jest indywidualnie dostosowywane do rodzaju prowadzonej pracy pedagogicznej w placówce)
Zakres tematyczny
- Skąd się to wzięło? Odpowiedź na pytanie o podłoże społeczne zaistniałych problemów wychowawczych.
- Sprawca, ofiara, świadek. Jak postępuje ewolucja aktorów życia społecznego w świecie technologii informacyjno komunikacyjnych?
- Co zrobić gdy mleko już się wylało? Standardy postępowania w przypadku ujawnienia przemocy elektronicznej wśród młodzieży.
- Przeciwdziałanie, czyli co zrobić by ograniczyć prawdopodobieństwo zachowań niebezpiecznych w sieci.
Kompetencje uzyskane w wyniku szkolenia
- zdolność rozpoznawania i diagnozowania przypadków zachowań niebezpiecznych w sieci oraz zjawiska cyberprzemocy
- umiejętność planowania działań profilaktycznych przeciwdziałania przemocy w komunikacji zapośredniczonej nowymi technologiami
- umiejętność reagowania na przypadki cyberprzemocy, wdrożenia programu pomocowego dla ofiar i sprawców, kompletowania zespołu kryzysowego, zabezpieczenia dowodów, zasad postępowania w placówce.
- umiejętność opracowania kompleksowej dokumentacji pedagogicznej dotyczącej przeciwdziałania przypadkom przemocy elektronicznej oraz zachowaniom niebezpiecznym w sieci.
Prowadzący
Szkolenie prowadzi pedagog z ponad 15 letnim stażem prowadzenia zajęć informatycznych i multimedialnych. Stypendysta firmy Orange Polska, współpracownik Dolnośląskiego Centrum Innowacji Edukacyjnych we Wrocławiu oraz ekspert ds polityki cyfryzacji Instytutu Sobieskiego w Warszawie.
KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE ZAMKNIĘTE: TUTAJ
Informacje i zapisy:
Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe "Vademecum" Nysa, ul. Poznańska 1
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- 77 435 12 54 wew. 24
- fax 77 435 12 54 wew. 22