Szkolenia/Warsztaty
Wykaz oferowanych szkoleń/warsztatów:
- Arteterapia - NOWOŚĆ !!!
- Matematyka dla smyka
- Warsztat umiejętności wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców
- Trening zachowań społecznych
- Bezpieczeństwo w szkole
- Warsztaty teatralne
- Animaloterapia
- Tańce ludowe i narodowe w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
- Rewalidacja indywidualna
- Praca z dzieckiem 6-letnim
- Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Uczeń z autyzmem - wybrane metody i techniki pracy
- Metody pomocy dziecku z mutyzmem i jego rodzinie
- Dziecko z afazją w szkole masowej
- Metody i formy pracy z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi
- Uczeń na progu edukacyjnym. Między I a II etapem nauczania
- Innowacje pedagogiczne w praktyce szkolnej
- Konstruowanie programów nauczania na I etapie edukacji
- Problemy z czytaniem i pisaniem u uczniów (zastosowanie metody Antares)
- Agresja elektroniczna cyberbullying -ryzykowne zachowania dzieci i młodzieży w świecie nowych mediów
- Uczeń z zespołem Downa, metody pracy oparte na najnowszych badaniach
- Rodzice w przedszkolu i szkole – jak pozyskać do współpracy trudnych rodziców?
- Jak radzić sobie z dyscypliną w klasie i szkole?
- Wspieranie uczniów ze SNOS ( syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych)
- Praca z uczniem niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym – diagnoza, orzecznictwo, pomoc
- Działania nauczyciela wobec agresji w przedszkolu i szkole
- Wspieranie w rozwoju dziecka przedszkolnego i w młodszym wieku szkolnym
- Nauka może być przyjemna i skuteczna – budowanie u dzieci motywacji do nauki
- Dziecko zdolne w przedszkolu lub szkole – diagnoza, formy pracy, wspieranie
- Internet – wróg czy przyjaciel?
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych
- Planowanie i organizowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej z dziećmi z różną niepełnosprawnością intelektualną
- Rewalidacja indywidualna – praktyczne wskazówki
- Współpraca z rodziną dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
- Układy taneczne (hip-hop, taniec nowoczesny i inne) oraz tańce integracyjne dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych- warsztaty taneczne dla nauczycieli.
- Taniec jako forma ekspresji oraz alternatywnych form wobec tradycyjnych zajęć wychowania fizycznego - warsztaty dla nauczycieli prowadzących zespoły taneczne oraz inne formy lekcji wf.
Arteterapia
PROGRAM:
1.Integracja grupy.
2.Podstawy arteterapii.
3.Teatr:
-ćwiczenia dykcyjne,
-ćwiczenia ruchowe,
-projektowanie i wykonanie rekwizytów,
-etiudy teatralne.
4.Biblioterapia z bajkoterapią - czyli terapia z wykorzystaniem odpowiednio dobranej literatury:
-słuchanie bajki terapeutycznej - omówienie treści,
-ćwiczenia do wybranych bajek,
-samodzielne lub w grupach pisanie i ilustrowanie bajki.
5.Muzykoterapia w teorii i praktyce.
6.Wybrane techniki plastyczne.
7.Podsumowanie zajęć.
Forma pracy: Zajęcia warsztatowe.
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych.
Liczebność grupy: do 25 osób.
Adresaci: Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Matematyka dla smyka
ZAPRASZAMY NA CYKLICZNE SPOTKANIA WARSZTATOWE „MATEMATYKA DLA SMYKA”
Proponujemy nauczycielom i innym zainteresowanym cykliczne warsztaty, których celem jest wyposażenie uczestników w ciekawe, niekonwencjonalne rozwiązania w zakresie organizacji nauczania matematyki młodszych dzieci. Poprzez zabawy, ćwiczenia i zadania, zaprezentowane w różnorodnej formie nauczyciel będzie mógł wzbogacić swój warsztat pracy, aktywizować ucznia w proces uczenia się oraz motywować go.
ADRESACI: nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i inni zainteresowani (studenci).
Proponujemy Państwu do wyboru III bloki - każdy blok to oosbny warsztat.
I blok - 4 h dydaktyczne
- Rym, rytm, ruch w edukacji matematycznej
- Żywe liczby
II blok - 4 h dydaktyczne
- Tabele, wykresy, diagramy. Różnorodne i nietypowe zadania matematyczne
- Rytmy, prawa i reguły matematyczne z ...obrazków. Czy to możliwe?
III blok - 4 h dydaktyczne
- Otwórz drzwi, stwórz zadanie. Rozwijanie myślenia dywergencyjnego
- Rozwiązuję i tworzę zadania tekstowe
Informacje ogólne:
uczestnicy otrzymują materiały oraz zaświadczenia o udziale w warsztatach,
uczestników prosi się o przyniesienie z sobą na zajęcia: kleju, nożyc, 10 kartek A4 (białych), 6 kartek A4 w różnych kolorach
Prowadząca: Edukator, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej z wieloletnim doświadczeniem. Praktyk, obecnie realizujący nauczanie w zespole dzieci 6-letnich w szkole. Autor innowacji i programów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci 6-letnich. Propagator idei nauczania bez podręcznikowego.
Warsztat umiejętności wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców
według ogólnopolskiego programu edukacyjno-wychowawczego
„SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW”
Program edukacyjno-wychowawczy skierowany jest do osób dorosłych wychowujących dzieci i młodzież tj. nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków pedagogicznych. W warstwie filozoficznej odwołuje się do koncepcji wychowania personalistycznego (dialogu osób), wychowania bez porażek Thomasa Gordona i książki Adele Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły”.
Celem programu jest uświadomienie nauczycielom, wychowawcom, rodzicom, że skuteczność wychowania w znacznym stopniu zależy od osoby wychowującego; ukazanie prawdy, że wychowanie powinno opierać się na jasnym i czytelnym systemie wartości; refleksja nad skutecznością określonych metod wychowawczych; zakwestionowanie niektórych mitów i stereotypów.
Warsztat pozwala poznać konkretne umiejętności takiego postępowania, aby w relacji opartej na wzajemnym zrozumieniu i szacunku jasno i wyraźnie stawiane były oczekiwania i granice; dziecko uczyło się ponoszenia konsekwencji i odpowiedzialności za własne działania. Program „Szkoła dla rodziców i wychowawców” jest rekomendowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie.
GŁÓWNE CELE ZAJĘĆ WARSZTATOWYCH:
- kształtowanie umiejętności porozumiewania się z dzieckiem,
- doskonalenie relacji nauczyciel – dziecko,
- poznanie metod skutecznego zachęcania dziecka do współpracy,
- nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
- uświadamianie rodzicom i wychowawcom, że skuteczność wychowania w znacznym stopniu zależy od osoby wychowującej,
- ukazanie prawdy, że skuteczne wychowanie opiera się na jasnym, czytelnym systemie wartości,
- pogłębianie świadomości i refleksji nad skutecznością określonych metod wychowawczych,
- poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych z dzieckiem,
- nabycie umiejętności stosowania wzmocnień pozytywnych.
Część I - Budowanie relacji dorosły – dziecko
- wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
- rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
- aktywne, wspierające słuchanie,
- motywowanie dziecka do współdziałania,
- modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
- uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i szkole,
- wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
- budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.
Część II - Wspieranie procesu budowania wzajemnych (opartych na więzi i szacunku) relacji między dziećmi - "Rodzeństwo bez rywalizacji":
- rywalizacja i zazdrość między dziećmi,
- kłótnie, bójki dzieci i różne inne trudności,
- problem sprawiedliwości, ulubieńców i egoizmu,
- wpływ ról na relacje między dziećmi.
Część III - dla rodziców i wychowawców nastolatków uwzględniająca problemy wieku dorastania: „ Szkoła dla rodziców, nauczycieli, wychowawców nastolatków”
- młodzieńczy bunt,
- pragnienie akceptacji,
- potrzeba decydowania o sobie,
- przedwczesne zainteresowanie seksem,
- narkotyki,
- niebezpieczeństwo mediów.
Metody pracy:
- elementy wykładu
- ćwiczenia
- burza mózgów
- praca w grupach
- dyskusja
- autorefleksja
- wymiana własnych doświadczeń
Literatura:
- Faber, E. Mazlish – „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły”,
- T. Gordon – „Wychowanie bez porażek”,
- J. Sakowska – „Szkoła dla rodziców i wychowawców” – część I.
Każdy uczestnik w ramach warsztatu otrzymuje:
- Certyfikat realizatora, który uprawnia do prowadzenia zajęć z nauczycielami, wychowawcami i rodzicami.
- Komplet materiałów szkoleniowych- książka „Szkoła dla rodziców i wychowawców” Joanny Sakowskiej- autorki programu, zeszyty metodyczne- ORE, gotowe scenariusze do prowadzenia zajęć, materiały merytoryczne w wersji papierowej i elektronicznej.
- Po przeprowadzeniu minimum dwóch edycji zajęć z rodzicami lub nauczycielami, wychowawcami, na wniosek realizatora odbywa się superwizja zajęć w obecności edukatora programu. W wyniku pozytywnej opinii, realizator zostaje wpisany do banku ogólnopolskich realizatorów programu na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Prowadzący:
Pedagog, logopeda dyplomowany, neuroterapeuta, edukator, mediator. II stopień specjalizacji zawodowej z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Ekspert Ministra Edukacji Narodowej ds. awansu zawodowego nauczycieli. Wieloletni wykładowca w zakresie problematyki wychowania, psychoedukacji, pedagogiki ogólnej, pedagogiki przedszkolnej i edukacji wczesnoszkolnej Autorka publikacji merytorycznych w obszarze psychoedukacji. Ogólnopolski edukator, dolnośląski koordynator i realizator programu „Szkoła dla rodziców i wychowawców”. Ambasador Ogólnopolskich Kampanii przeciw krzywdzeniu i zaniedbywaniu dzieci ”Dzieciństwo bez przemocy”, „Zły dotyk”. Powiatowy Organizator Rozwoju Edukacji, koordynator merytoryczny w projekcie „System doskonalenia nauczycieli opartym na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół”. Odpowiedzialna za przygotowanie i realizację projektu wdrożeniowego „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli” w powiecie wołowskim okresie od 01.01.2013 do 31.12.2014 w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; Priorytet III- wysoka jakość systemu oświaty; Działanie 3.5 kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Wołowie.
Trening zachowań społecznych
Forma szkolenia:
- otwarte w Europejskim Centrum Edukacyjno-Szkoleniowym "Vademecum" w Nysie
- zamknięte w siedzibie zamawiającego
Czas trwania: 4 h dydaktyczne
Adresaci: pedagodzy, psycholodzy, terapeuci, asystenci osób niepełnosprawnych, pracownicy socjalni, logopedzi, rodzice i osoby pracujący z dziećmi i młodzieżą z diagnozą autyzmu oraz wszyscy, którzy chcą uzyskać kwalifikacje do prowadzenia specjalistycznych usług opiekuńczych ( podstawa prawna D.U. nr 189, poz 1598 z póź.zmianami)
Treści programowe:
1. Trening umiejętności komunikacyjnych
- Wspieranie zdolności komunikowania się, minimalizowanie problemów sensorycznych
- Cechy charakterystyczne dla mowy dzieci z autyzmem
- Ekspresja słowna i trudności w porozumiewaniu się z osobami autystycznymi
2. Trening reagowania na krytykę, wyrażania krytyki oraz radzenia sobie z emocjami
- Konsekwentne postępowanie w pracy
- Praca z triadą zaburzeń w celu zrozumienia osób z autyzmem
3. Studium przypadku
- Indywidualny program edukacyjno terapeutyczny
4. Trening budżetowy
5. Trening czynności samoobsługowych
Bezpieczeństwo w szkole
- Omówienie rozporządzeń dot. bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.
- Ochrona nauczyciela, jako funkcjonariusza publicznego.
- Informacja dot. podawania leków uczniom przez nauczyciela.
- Zasady zachowania się na wypadek nagłego zagrożenia życia i zdrowia np. pożar
- Podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
- Resuscytacja krążeniowo-oddechowa -ćwiczenia praktyczne na fantomie.
- Scenki sytuacyjne z pierwszej pomocy.
Warsztaty teatralne
“Teatr w pracy z dziećmi” (4h)
- zalety prowadzenia edukacji teatralnej w przedszkolu
- zabawy teatralne i dramowe w pracy z grupą ( teoria i praktyka)
- techniki dramowe w interpretacji tekstu
- budowa etiud scenicznych na zadany temat
“Przedstawienie teatralne – od pomysłu do realizacji” (4h)
- różnorodność form teatralnych
- praca z tekstem
- drama i improwizacja
- ekspresja ruchowa i świadomość ciała
- inscenizowanie ruchem wierszy, piosenek, bajek, opowiadań, baśni,
- ekspresja werbalna
- kreatywność i zaagażowanie dzieci w tworzenie przedstawienia.
Animaloterapia
Podczas warsztatu będą poruszane zagadnienia z zakresu Dogoterapii oraz Hipoterapii.
W zakresie Dogoterapii:
- Historia Dogoterapii
- Istota Dogoterapii
- Dogoterapia na świecie
- Dogoterapia w Polsce
- Zastosowanie Dogoterapii w poszczególnych deficytach i zaburzeniach w rozwoju
- Wizualizacja z omówieniem indywidualnych przypadków – charakterystyka jednostki i postęp w terapii
- Praktyczny pokaz z możliwością doświadczenia bezpośredniego doświadczenia kontaktu z psem Dogoterapeutą
W zakresie Hipoterapii:
- Historia Hipoterapii
- Istota Hipoterapii
- Hipoterapia na świecie
- Hipoterapia w Polsce
- Zastosowanie Hipoterapia w poszczególnych deficytach i zaburzeniach w rozwoju
- Wizualizacja z przebiegu Hipoterapii
Tańce ludowe i narodowe w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
W programie:
1. Tańce śląskie oraz wybranych regionów:
- charakterystyka poszczególnych tańców
- nauka podstawowych kroków
- ujęcia i ustawienia w poszczególnych tańcach
- podstawowe figury taneczne
- budowania układów choreograficznych
2. Charakterystyka i przykłady figur tanecznych
- Polonez, Krakowiak, Kujawiak, Oberek , Mazur
- charakterystyka poszczególnych tańców
- ujęcia i ustawienia w poszczególnych tańcach
- kroki podstawowe
- figury parowe i parowo-zespołowe
- elementy niepożądane
Prowadzący:
pedagog, choreograf i instruktor taneczny.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Przepisy dotyczące konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla dziecka z niepełnosprawnością .
- Procedury związane z konstruowaniem indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
- Opracowanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia/dziecka.
- Opracowanie IPET-u dla konkretnego dziecka.
- Dokumentowanie i ewaluacja prowadzonych działań.
Rewalidacja indywidualna
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Akty prawne dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Charakterystyka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Cele, metody, zasady, środki dydaktyczne i formy pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie na zajęciach z rewalidacji indywidualnej.
- Diagnoza wstępna i końcowa. Opracowanie IPET-u do zajęć z rewalidacji indywidualnej.
- Opracowanie scenariusza zajęć. Planowanie współpracy z rodziną dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.
- Ewaluacja i dokumentowanie prowadzonych zajęć.
Praca z dzieckiem 6-letnim
Niektórzy rodzice wciąż obawiają się o gotowość szkół do przyjęcia sześciolatków i organizację lekcji. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom proponujemy szkolenie, które pozwoli lepiej przygotować nauczycieli na potrzeby młodszych dzieci. Aby w pełni pomóc tym uczniom w osiągnięciu sukcesu, czyli wyniesieniu ze szkoły tylko dobrych wspomnień podbudowanych użytecznymi wiadomościami i umiejętnościami.
Czas trwania: 8 h (2 spotkania po 4 h)
Forma szkolenia:
- otwarte w Europejskim Centrum Edukacyjno-Szkoleniowym "Vademecum" w Nysie
- zamknięte w siedzibie zamawiającego
Tematyka szkolenia:
1.Sylwetka absolwenta przedszkola. Analiza podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
2.Praca z dzieckiem potrzebującym wsparcia w osiąganiu gotowości szkolnej
3.Formy aktywności dzieci sześcioletnich
a) Organizacja dnia aktywności dzieci sześcioletnich w szkole
b) Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka
c) Zajęcia zintegrowane jako specyficzna forma aktywności dziecka
d) Spacery i wycieczki jako element rozwoju aktywności dzieci
e) Praca jako forma aktywności społecznej
4.Obszary aktywności dziecięcej
5.Okres adaptacyjny w klasie pierwszej. Organizacja zajęć.
6.Metody pracy z dzieckiem sześcioletnim oraz metody wspierania edukacyjnego.
7. Wprowadzenie dziecka w świat liter drukowanych i pisanych.
8. Wprowadzenie w świat liczb i cyfr.
9. Ćwiczenia przygotowawcze.
10.Metody aktywizujące w pracy z sześciolatkiem
Prowadzący:
Edukator, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej z wieloletnim doświadczeniem. Praktyk, obecnie realizujący nauczanie w zespole dzieci 6-letnich w szkole. Autor innowacji i programów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci 6-letnich. Propagator idei nauczania bez podręcznikowego.
Każdy uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe w postaci elektronicznej . Po ukończeniu szkolenia kursanci otrzymują Certyfikat uczestnictwa.
Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Obszar tematyczny: dziecko niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim. Są to warsztaty doskonalące nauczycieli, pedagogów, terapeutów pracujących w szkołach ogólnodostępnych z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim. W czasie warsztatów proponuję pracę, zabawę i naukę.
Założenia organizacyjne:
Reforma oświaty niesie za sobą zmiany w szkolnictwie ogólnodostępnym jak i specjalnym. Nauczyciele napotykają na trudności organizacyjne i metodyczne w planowaniu i organizowaniu pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie. Wymiana doświadczeń, wspólnego tworzeni materiałów przydatnych w pracy ułatwia nauczycielom pracę i podnosi jakość szkoły.
Adresaci: nauczyciele kształcenia specjalnego, pedagodzy szkolni, pedagodzy poradni PP, nauczyciele szkoł masowych realizujący kształcenie specjalne dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
Czas trwania: 8 h (2 spotkania po 4 h)
Forma szkolenia:
- otwarte w Europejskim Centrum Edukacyjno-Szkoleniowym "Vademecum" w Nysie
- zamknięte w siedzibie zamawiającego
Cele: Uczestnik pozna
- akty prawne
- charakterystykę dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
- czynniki warunkujące postęp w nauce,
- konstruowanie IPET-u,
- planowanie i organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego ucznia z niepełnosprawnością intelektualną,
- organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dziecka niepełnosprawnego,
- ocenianie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie,
- rolę nauczyciela w procesie dydaktyczno-wychowawczym dziecka niepełnosprawnego intelektualnie,
- literaturę przydatną w codziennej pracy i autorskich rozwiązań metodycznych,
- współpracę z rodzicami i innymi instytucjami świadczącymi pomoc dzieciom niepełnosprawnym i ich rodzicom.
Metody:
- wykład, dyskusja, praca w grupie, prezentacja materiałów, autoprezentacja wykonanych materiałów,
Obudowa dydaktyczna:
- planowane środki dydaktyczne: projektor, arkusze papieru do pracy w grupach, mazaki, klej, nożyczki, kredki,
Przygotowane materiały do zajęć:
- arkusze ćwiczeń, literatura, scenariusz zajęć, akty prawne, materiały do pracy dla słuchaczy.
Prowadzący:
nauczyciel nauczania początkowego, matematyki, oligofrenopedagog, terapeuta terapii behawioralnej, edukator, wczesne wspomaganie i edukacja dzieci z autyzmem, terapeuta komunikacji alternatywnej- makaton, piktogramy. Od 18 lat nauczyciel w szkole specjalnej.
Uczeń z autyzmem - wybrane metody i techniki pracy
Adresaci: nauczyciele kształcenia specjalnego, ogólnodostępnego,
Forma szkolenia:
- otwarte w Europejskim Centrum Edukacyjno-Szkoleniowym "Vademecum" w Nysie
- zamknięte w siedzibie zamawiającego
Cele:
-co to jest autyzm?
-planowanie i organizowanie procesu nauczania ucznia z autyzmem,
-poszerzenie warsztatu pracy: metody, formy, zasady,
-poznanie literatury przydatnej w codziennej pracy i autorskich rozwiązań metodycznych
Czas : 8 godzin
Zakres tematyczny:
Część teoretyczna:
• Co to jest autyzm/Zespół Aspergera?
• Etiologia zaburzeń ze spectrum autyzmu
• Epidemiologia zaburzeń ze spectrum autyzmu
• Jak rozpoznać autyzm? – kryteria diagnostyczne autyzmu wg ICD 10, DSM IV
• Problemy komunikacyjne oraz społeczne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
• Diagnoza osób z autyzmem i Zespołem Aspergera – moje doświadczenia
• Diagnoza różnicowa - autyzm a niepełnosprawność intelektualna
• Potrzeby edukacyjne osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
• Mocne strony osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Część warsztatowa:
Warsztat „W jaki sposób osoba z autyzmem odbiera świat?” pozwala lepiej zrozumieć specyficzne potrzeby i zachowanie osób z autyzmem. Prezentowanie różnych metod i technik. Planowanie i organizowanie procesu nauczania ucznia z autyzmem.
Każdy uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe w postaci elektronicznej . Po ukończeniu szkolenia kursanci otrzymują Certyfikat uczestnictwa.
Prowadzący:
nauczyciel nauczania początkowego, matematyki, oligofrenopedagog, terapeuta terapii behawioralnej, edukator, wczesne wspomaganie i edukacja dzieci z autyzmem, terapeuta komunikacji alternatywnej- makaton, piktogramy. Od 18 lat nauczyciel w szkole specjalnej.
Metody pomocy dziecku z mutyzmem i jego rodzinie
1. Mutyzm- epidemiologia, przyczyny.
2. Obraz psychologiczny dziecka z mutyzmem i jego rodziny.
3. Doświadczenia uczestniczących nauczycieli w pracy z dzieckiem mutystycznym.
4. Strategie i techniki podczas pracy z dzieckiem z mutyzmem.
Agresja elektroniczna cyberbullying -ryzykowne zachowania dzieci i młodzieży w świecie nowych mediów
Cel szkolenia
Zapoznanie kadry pedagogicznej z najnowszymi badaniami dotyczącymi zachowań niebezpiecznych dzieci i młodzieży w sferze nowych technologii. Wypracowani wraz z zespołem pedagogów programu przeciwdziałania tego typu zachowaniom wraz z programem pomocy ofiarom i sprawcom przemocy elektronicznej. Wdrożenie standardów bezpieczeństwa w szkole w zakresie komunikacji zapośredniczonej nowymi technologiami.
Grupa docelowa
Nauczyciele, kadra pedagogiczna szkoły, kadra terapeutyczna pozaszkolnych placówek edukacyjnych (każde szkolenie jest indywidualnie dostosowywane do rodzaju prowadzonej pracy pedagogicznej w placówce)
Zakres tematyczny
- Skąd się to wzięło? Odpowiedź na pytanie o podłoże społeczne zaistniałych problemów wychowawczych.
- Sprawca, ofiara, świadek. Jak postępuje ewolucja aktorów życia społecznego w świecie technologii informacyjno komunikacyjnych?
- Co zrobić gdy mleko już się wylało? Standardy postępowania w przypadku ujawnienia przemocy elektronicznej wśród młodzieży.
- Przeciwdziałanie, czyli co zrobić by ograniczyć prawdopodobieństwo zachowań niebezpiecznych w sieci.
Kompetencje uzyskane w wyniku szkolenia
- zdolność rozpoznawania i diagnozowania przypadków zachowań niebezpiecznych w sieci oraz zjawiska cyberprzemocy
- umiejętność planowania działań profilaktycznych przeciwdziałania przemocy w komunikacji zapośredniczonej nowymi technologiami
- umiejętność reagowania na przypadki cyberprzemocy, wdrożenia programu pomocowego dla ofiar i sprawców, kompletowania zespołu kryzysowego, zabezpieczenia dowodów, zasad postępowania w placówce.
- umiejętność opracowania kompleksowej dokumentacji pedagogicznej dotyczącej przeciwdziałania przypadkom przemocy elektronicznej oraz zachowaniom niebezpiecznym w sieci.
Prowadzący
Szkolenie prowadzi pedagog z ponad 15 letnim stażem prowadzenia zajęć informatycznych i multimedialnych. Stypendysta firmy Orange Polska, współpracownik Dolnośląskiego Centrum Innowacji Edukacyjnych we Wrocławiu oraz ekspert ds polityki cyfryzacji Instytutu Sobieskiego w Warszawie.
Układy taneczne (hip-hop, taniec nowoczesny i inne) oraz tańce integracyjne dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych- warsztaty taneczne dla nauczycieli
Liczba godzin szkolenia: 16 h (2 spotkania po 8 h dydaktycznych)
Adresaci: Nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych
Cel szkolenia:
- teoretyczne i praktyczne zdobycie wiadomości dotyczących tańców integracyjnych dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych,
- zdobycie umiejętności budowania układów choreograficznych (tańce hip-hop, taniec nowoczesny i inne),
- nauka podstawowych kroków i figur tanecznych poszczególnych tańców,
- poznawanie różnych form aktywności fizycznej aktywizujące uczniów do uczestnictwa w zajęciach,
- ćwiczenia i zadania związane z samodzielną organizacją danej formy ruchu dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych.
Wykładowca: instruktorka tańca i fitness, wieloletnie doświadczenie w warsztatach tanecznych.
Taniec jako forma ekspresji oraz alternatywnych form wobec tradycyjnych zajęć wychowania fizycznego - warsztaty dla nauczycieli prowadzących zespoły taneczne oraz inne formy lekcji wf.
Liczba godzin szkolenia: 24 h (3 spotkania po 8 h dydaktycznych)
Adresaci: Nauczyciele wszystkich typów szkół/placówek
Cel szkolenia:
- teoretyczne i praktyczne zdobycie wiadomości dotyczących tańców,
- zdobycie umiejętności budowania układów choreograficznych do inscenizacji,
- nauka podstawowych kroków i figur tanecznych poszczególnych tańców,
- poznawanie różnych form aktywności fizycznej aktywizujące uczniów do uczestnictwa w zajęciach,
- ćwiczenia i zadania związane z samodzielną organizacją danej formy ruchu,
- zdobycie umiejętności rozwijanie kreatywności ruchowej i ekspresji twórczej
- zapoznanie z podstawowymi formami towarzyskimi, obowiązującymi podczas tańca, ćwiczenia w praktycznym ich stosowaniu (zapraszanie do tańca, kulturalne zachowanie w tańcu, odpowiedni ubiór)
Wykładowca: instruktorka tańca i fitness, wieloletnie doświadczenie w warsztatach tanecznych.
Informacje i zapisy:
Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe "Vademecum" Nysa, ul. Poznańska 1 - Recepcja parter
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- 77 435 12 54 wew. 27
- fax 77 435 12 54 wew. 22